Regulamin
Regulamin sprzedaży on-line
Spełniając oczekiwania naszych Klientów, z myślą o ich wygodzie MAX&BRANDS z siedzibą w Warszawie przy ul. Kopernika 6/38, 00-367 Warszawa, NIP: 525-225-66-58, jest właścicielem serwisu sprzedaży on-line Asortymentu dostępnego w salonach w Warszawie przy ul. Wiejskiej 15 oraz przy ul. Żurawiej 2 - www.maxandbrands.pl
I Definicje
Klient – osoba fizyczna, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna, dokonująca zakupów w Maxandbrands.pl z logowaniem się do Konta lub bez logowania się do Konta.
MAX&BRANDS - właściciel sklepu internetowego maxandbrands.pl
Salon Maxandbrands.pl– prowadzony przez MAX&BRANDS serwis sprzedaży on-line, dostępny dla Klientów, na stronie internetowej www.maxandbrands.pl
Asortyment – towar oferowany przez MAX&BRANDS w serwisie sprzedaży on-line w Salonie maxandbrands.pl
Cena regularna – wskazana w PLN wartość Asortymentu określona na podstawie przeliczenia ceny wskazanej przez producenta podanej w EURO zgodnie ze średnim kursem wymiany walut Narodowego Banku.
Rejestracja – proces zakładania Konta przez Klienta.
Konto – wirtualny zbiór zasobów i uprawnień przypisanych konkretnemu Klientowi, który dokonał pełnej Rejestracji, służący do realizacji składanych Zamówień z logowaniem do Konta, zawierający historię zamówień, preferencje Klienta dotyczące wybranych produktów dostępnych w Salonie Maxandbrands.pl dane dotyczące wpłat; Klient posługuje się loginem i hasłem do Konta w salonie Maxandbrands.pl
Zamówienie z logowaniem do Konta – proces wyboru i czasowej rezerwacji towaru do zakupu bez każdorazowej potrzeby podawania danych osobowych niezbędnych do realizacji Zamówienia, jeśli tylko zostały one uzupełnione podczas Rejestracji i nie uległy zmianie.
Zamówienie bez logowania do Konta - proces wyboru i czasowej rezerwacji towaru do zakupu wraz z podaniem danych osobowych określonych w formularzu Zamówienia niezbędnych do jego realizacji.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Asortymentu w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy MAX&BRANDS a Klientem, zawierana z wykorzystaniem salonu internetowego Maxandbrands.pl
Regulamin– niniejszy zbiór przepisów i zasad regulujących sprzedaż on-line w Salonie.
II Zasady rejestracji
- Rejestracja polega na utworzeniu i aktywacji indywidualnego Konta, poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie internetowej Salonu Maxandbrands.pl, w którym Klient podaje swoje dane teleadresowe. W wyniku takiej rejestracji Klient otrzymuje login i hasło do indywidualnego Konta. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje wiadomość na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym w celu potwierdzenia Rejestracji. Po potwierdzeniu Rejestracji Klient otrzymuje na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym dostęp do indywidualnego Konta, z którego może korzystać po zalogowaniu poprzez podanie zgłoszonego podczas Rejestracji adresu e-mail oraz indywidualnego hasła.
- Jeśli Klient nie pamięta hasła dostępu do Konta lub chce zmienić dotychczasowe hasło, powinien wysłać wiadomość poprzez formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie logowania Salonu Maxandbrands.pl podając adres-mail, którym posłużył się podczas zakładania Konta. Na adres zostanie wysłana wiadomość e-mail z wygenerowanym linkiem do zmiany hasła.
- Konto zawiera dane Klienta podane przez niego w formularzu rejestracyjnym oraz historię zakupów dokonywanych w Salonie Maxandbrands.pl dane dotyczące wpłat.
- Klient zobowiązany jest do niezwłocznej aktualizacji danych podanych w trakcie Rejestracji przy pomocy formularza dostępnego na stronach internetowych Salonu Maxandbrands.pl. Klient ponosi odpowiedzialność za podawanie niepełnych, nieaktualnych bądź nieprawdziwych danych bądź brak ich aktualizacji.
- Klient może posiadać tylko jedno Konto przypisane do jednego adresu e-mail.
- Klientowi nie wolno korzystać z Kont innych Klientów oraz udostępniać innym osobom możliwości korzystania z Konta, w tym indywidualnego hasła dostępu do Konta.
- Do korzystania z indywidualnego Konta upoważniony jest wyłącznie Klient, którego dane były wskazane podczas rejestracji.
- Klient oświadcza, że dane podane w formularzu rejestracyjnym są prawdziwe i nie naruszają praw osób trzecich.
III Przyjmowanie i realizacja zamówień
- Zamówienie od Klienta jest przyjmowane przez Salon MAX&BRANDS poprzez stronę internetową www.maxandbrands.pl
- Salon Maxandbrands.pl przyjmuje Zamówienie z logowaniem do Konta jak i Zamówienie bez logowania do Konta.
- Zamówienie z logowaniem do Konta– polega na wyborze i zakupie towaru bez każdorazowej potrzeby podawania danych osobowych niezbędnych do realizacji Zamówienia, jeśli tylko zostały one uzupełnione podczas Rejestracji i nie uległy zmianie.
- Zamówienie bez logowania do Konta – polega na wyborze i zakupie wraz z podaniem danych osobowych określonych w formularzu Zamówienia niezbędnych do jego realizacji.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Złóż zamówienie” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po złożeniu zamówienia Asortymentu Klient otrzymuje wiadomość e-mail z informacją, że Zamówienie dotarło do Salonu MAX&BRANDS. Wiadomość jest wysyłana na adres e-mail podany w trakcie Rejestracji jeśli dokonuje Zamówienia z logowaniem lub na adres e-mail podany w Zamówieniu jeśli dokonuje Zamówienia bez logowania.
- Po dokonaniu płatności za Asortyment Klient otrzymuje wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia przez Salon Maxandbrands.pl które równoznaczne jest z zawarciem umowy sprzedaży. Wiadomość jest wysłana na adres e-mail podany w trakcie Rejestracji jeśli dokonuje Zamówienie z logowaniem lub na adres e-mail podany w Zamówieniu jeśli dokonuje Zamówienia bez logowania.
- Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
- W zamówieniu Klient dokonuje wyboru zamawianego Asortymentu, sposobu płatności oraz jego dostawy, a także podaje adres dostawy i ewentualnie dane do faktury, jeżeli Klient zgłosił chęć jej otrzymania. Zmiana adresu dostawy możliwa jest wyjątkowo, po uzyskaniu zgody MAX&BRANDS oraz przed wydaniem Asortymentu przewoźnikowi/kurierowi lub innemu podmiotowi, który będzie dostarczał zamówiony Asortyment.
- Do każdego Zamówienia wystawiany jest paragon fiskalny, który wysyłany jest do Klienta wraz z zamówionym Asortymentem. Na życzenie Klienta wystawiana jest także faktura. W tym celu Klient zaznacza odpowiednią opcję w Zamówieniu.
- MAX&BRANDS zastrzega, że w przypadku Zamówienia z logowaniem do Konta bądź Zamówienia bez logowania do Konta, już złożonego na wybrany Asortyment, dokonywanie modyfikacji Zamówienia nie jest możliwe. W wyjątkowych sytuacjach jeśli Klient zdecyduje się na inny model powinien ponownie złożyć Zamówienie z logowaniem do Konta bądź Zamówienie bez logowania do Konta na alternatywny Asortyment jednocześnie informując mailowo Salon Maxandbrands.pl o zmianie.
IV Ceny asortymentu i koszty dostawy
- Wszystkie ceny Asortymentu zamieszczone na stronie internetowej Salonu Maxandbrands.pl podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Ceny Asortymentu nie obejmują kosztów transportu i dostawy Asortymentu. Aktualna informacja o kosztach dostawy dostępna jest na stronie internetowej Maxandbrands.pl.
- Cena podana przy każdym Asortymencie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia.
- Koszty dostawy Asortymentu zostaną uwzględnione w paragonie fiskalnym wysyłanym do Klienta wraz z zamówionym Asortymentem. Na życzenie Klienta wystawiana jest także faktura. W tym celu Klient zaznacza odpowiednią opcję w Zamówieniu.
- Isnieje możliwość zakupów zwolninych z podatku firmy Global Blue (Global Blue’s Tax Free Shopping). Usługa jest możliwa tylko w przypadku odbioru osobistego w sklepie z związku z koniecznością uzyskania podpisu klienta.
V Płatności
- Przy składaniu Zamówienia Klient dokonuje wyboru sposobu płatności za Asortyment spośród możliwości podanych na stronach Salonu Maxandbrands.pl Klient może dokonać płatności korzystając z szybkiego przelewu, karty kredytowej w systemie PAYU lub za pobraniem, zgodnie z ust. 2 poniżej.
- Płatność za Asortyment za pobraniem możliwa jest w przypadku zamówienia nie przekraczającego kwoty 10.000,00 złotych (dziesięć tysięcy złotych).
- W przypadku wybranego Asortymentu Salon Maxandbrands.pl zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dostarczenia Zamówień lub form dokonania zapłaty za Zamówienie.
VI Dostawa asortymentu
- Dostawa Asortymentu odbywa się w sposób wybrany przez Klienta (kurier bądź odbiór osobisty) i określony w Zamówieniu.
- Dostawa Asortymentu możliwa jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Isnieje możliwość wysyłki za granicę, po uprzednim skontaktowaniu się z MAX&BRANDS.
- Czas realizacji zamówienia jest uzależniony tylko i wyłącznie od momentu wpłaty na konto kwoty zgodnej ze złożonym zamówieniem. Realizacja zmówienia przebiega w przeciągu 24 godzin od momentu zaksięgowania wpłaty.
- Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 7 dni roboczych licząc od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia.
- Przy odbiorze zamówienia Klient zobowiązany jest dokonać w obecności kuriera sprawdzenia stanu przesyłki niezwłocznie po jej dostarczeniu. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń lub naruszeń przesyłki Klient i kurier sporządzają i podpisują odpowiedni protokół oraz niezwłocznie zawiadamia się o powyższym fakcie Maxandbrands.pl.
- MAX&BRANDS nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Asortymentu lub opóźnienie w jego dostawie z przyczyn leżących po stronie Klienta, w szczególności, jeśli są one spowodowane podaniem przez Klienta błędnego lub niewłaściwego adresu dostawy.
- Klient Salonu Maxandbrands.pl ma możliwość dodatkowego ubezpieczenia zamówionego Asortymentu zarówno podczas składania Zamówienia z logowaniem do Konta jak i bez logowania do Konta, na wypadek zagubienia bądź uszkodzenia przesyłki przez firmę kurierską.
VII Postępowanie gwarancyjne
- Cały Asortyment dostępny w Salonie MAX&BRANDS objęty jest 2-letnią gwarancją. W tym czasie Klientowi przysługuje prawo reklamacji towaru.
- Reklamacji można dokonać wysyłając maila na adres reklamacja@maxandbrands.pl , telefonicznie dzwoniąc na numer wskazany na stronie głównej serwisów lub w formie listu poleconego na adres MAX&BRANDS Kopernika 6/38, 00-367 Warszawa.
- Klient w odpowiedzi na wysłany e-mail otrzymuje odpowiedź z formularzem reklamacyjnym do wypełnienia.
- Brak potwierdzenia zakupu wyklucza możliwość reklamacji.
VIII Postępowanie reklamacyjne
- Cały Asortyment dostępny w Salonie MAX&BRANDS pochodzi z legalnego źródła, jest oryginalny i posiada gwarancję jakości producenta.
- Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji w Salonie Maxandbrands.pl w związku z niezgodnością Asortymentu z umową sprzedaży.
- Reklamację można złożyć drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres reklamacja@maxandbrands.pl, telefonicznie dzwoniąc na numer wskazany na stronie głównej serwisów lub w formie listu poleconego na adres MAX&BRANDS ul.Kopernika 6/38 , 00-367 Warszawa.
- Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko, adres e-mail podany w zamówieniu, jeśli Zamówienie było składane bez logowania lub adres e-mail podany w Koncie, jeśli zamówienie było składane z logowaniem, datę zakupu, numer transakcji, opis sytuacji, której reklamacja dotyczy lub innych okoliczności uzasadniających reklamację, a także żądanie Klienta związane ze składaną reklamacją.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, MAX&BRANDS zwraca się do Klienta składającego reklamację o uzupełnienie tych danych lub informacji.
- Jeżeli zakupiony Asortyment jest niezgodny z umową, Klient może:
- a) żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę,
- b) żądać wymiany Asortymentu na nowy,
- chyba, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów,
- c) żądać odpowiedniego obniżenia ceny Asortymentu,
- d) odstąpić od umowy.
- Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby Klienta inny sposób zaspokojenia. Jeżeli SALON otrzymał od Klienta powyższe żądanie i nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
- Jeśli wadliwy Asortyment zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy, wówczas Salon na swój koszt wysyła mu naprawiony lub wymieniony Asortyment. Jeżeli naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, a Klient podejmie decyzję o odstąpieniu od umowy zwrotowi podlegają cena Asortymentu, zapłacona przez Klienta wraz z kosztami poniesionymi przez Klienta, związanymi z pierwszą dostawą Asortymentu do Klienta bez odesłania Asortymentu do Salonu.
- Zwrot należności nastąpi w sposób analogiczny do wybranego przez Klienta sposobu płatności za Asortyment, a w przypadku przedpłaty na konto na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
- Salon Maxandbrands.pl odpowiada za niezgodność Asortymentu z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem miesiąca od wydania tego Asortymentu Klientowi. Termin ten biegnie na nowo w razie wymiany Asortymentu. Klient traci uprawnienia do żądania doprowadzenia Asortymentu do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, jeżeli przed upływem miesiąca od stwierdzenia niezgodności Asortymentu z umową nie zawiadomi o tym Salonu Maxandbrands.pl
- Powyższe wymagania, co do postępowania reklamacyjnego nie naruszają ani nie ograniczają praw Klienta do złożenia reklamacji zgodnie z przepisami prawa. Powyższe wymagania w odniesieniu do konsumentów należy interpretować każdorazowo zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Klient będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są pod adresem: https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595. Ponadto, Konsument może złożyć skargę za pośrednictwem platformy ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/odr. Celem platformy ODR jest pozasądowe rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami w związku z transakcjami handlowymi.
IX Odstąpienie od umowy
- Klient może odstąpić od umowy sprzedaży Asortymentu kupionego w Salonie Maxandbrands.pl bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki wysyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres e-mail: zwrot@maxandbrands.pl lub w formie listu poleconego na adres MAX&BRANDS ul. Kopernika 6/38, 00-367 Warszawa.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta MAX&BRANDS przekaże Klientowi na adres e-mail podany w Zamówieniu, jeśli Zamówienie było składane bez logowania lub adres e-mail podany w Koncie jeśli Zamówienie było składane z logowaniem, informację o dalszym postępowaniu oraz adres, na który należy odesłać Asortyment.
- Asortyment powinien zostać odesłany przez Klienta na adres podany przez MAX&BRANDS w opakowaniu, w którym go otrzymał, z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami. Możliwe jest naruszenie opakowania w celu sprawdzenia czy otrzymany towar jest zgodny z zawartą umową. Jednakże stopień ingerencji Klienta, w opakowanie nie może być bardziej dotkliwy niż w sytuacji, w której Klient miałby się z nim zapoznać w sklepie stacjonarnym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia przez Klienta deklaracji zwrotu.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, MAX&BRANDS dokonuje zwrotu uiszczonej przez Klienta należności za Asortyment. Zwrotowi podlega także poniesiony przez Klienta koszt pierwotnej dostawy Asortymentu do Klienta. Klient ponosi koszty odesłania zwracanego towaru do Salonu.
- Zwracany Asortyment musi być kompletny i w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, w szczególności celu zapoznania się z wyglądem Asortymentu, zbadania jego zgodności z umową (Zamówieniem) , z zastrzeżeniem przewidzianym w zd. 2 i 3 ust. 4 niniejszego Rozdziału. Klient powinien się liczyć z możliwością wykonania prawa odstąpienia i dokonywać tylko czynności zwykłego zarządu.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje wobec:
- Asortymentu o właściwościach określonych przez Klienta w zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
- Asortymentu, który z uwagi na jego charakter nie może zostać zwrócony, np. bielizna osobista, stroje kąpielowe,
- Zwracany Asortyment należy w odsyłać razem z otrzymanym z nim paragonem fiskalnym lub fakturą.
- W przypadku przekroczenia przez Klienta terminów dotyczących odstąpienia od umowy, MAX&BRANDS odeśle Klientowi zwrócony Asortyment na jego koszt.
- MAX&BRANDS umożliwia Klientowi odstąpienie od umowy sprzedaży na piśmie lub w drodze korespondencji elektronicznej bez żadnych konsekwencji, jeżeli Asortyment nie został dostarczony Klientowi, mimo że przewidziany termin dostawy już minął. W takiej sytuacji MAX&BRANDS zwraca kwotę równą uiszczonej cenie Asortymentu i kosztom dostawy.
X Ochrona danych osobowych
- Założenie Zamówienia z logowaniem do Konta lub Zamówienia bez logowania do Konta jest jednoznaczne z wyrażeniem przez Klienta zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach wyłącznie związanych z realizacją Zamówienia.
- Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
- Dane osobowe Klienta są przechowywane i zabezpieczone przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty oraz przed zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych oraz informacji poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych. Jedynym administratorem danych osobowych zgromadzonych w celach związanych z działalnością serwisu sprzedaży on-line jest MAX&BRANDS.
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, dokonywania ich zmiany oraz prawa do kontroli przetwarzania własnych danych osobowych.
- Dane z kart płatniczych używanych do dokonywania transakcji w związku z zakupami dokonywanymi w serwisie nie są przetwarzane przez MAX&BRANDS.
- Korzystanie z serwisu sprzedaży on-line oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie.
- Za zgodą Klienta Salon Maxandbrands.pl przesyła informację handlową, tzw. „newsletter”, zawierającą reklamy wizerunkowe i produktowe, informacje o nowościach, promocjach, wyprzedażach, akcjach specjalnych, promocyjnych i konkursowych. Klient może zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie klikając w link zamieszczony każdorazowo w newsletterze „Wypisz z newslettera”.
- Do przetwarzania danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 roku Nr 101, poz. 926) w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną stosuje się ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 roku, Nr 144, poz. 1204) zgodnie z jej postanowieniami.
XI Postanowienia końcowe
- Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie 14 dni od dnia jego opublikowania na stronach Salonu Maxandbrands.pl oraz po uprzednim poinformowaniu o tym fakcie Klienta. Salon Maxandbrands.pl poinformuje Klientów o zmianie Regulaminu w drodze korespondencji elektronicznej, na adres e-mail przypisany do Konta Klienta.
- Klientów, którzy dokonali zakupu danego Asortymentu przed wejściem w życie zmian Regulaminu, obowiązuje Regulamin w wiążący w dacie złożenia Zamówienia.
- Zabronione jest wykorzystywanie przez Klientów elementów graficznych (w tym logo MAX&BRANDS), układu i kompozycji stron internetowych Salonu Maxandbrands.pl a także innych praw własności intelektualnej i przemysłowej, bez uzyskania uprzedniej, pisemnej zgody MAX&BRANDS. Nazwy Asortymentu i producentów są wykorzystywane wyłącznie w celach handlowych i są zastrzeżonymi znakami towarowymi producentów.
- W przypadku naruszenia Regulaminu przez Klienta, MAX&BRANDS może rozwiązać umowę sprzedaży z Klientem oraz dochodzić stosownych roszczeń, jak również czasowo zablokować dostęp do serwisu.
- Wszelkie spory mogące powstać w związku z umową sprzedaży zawartą pomiędzy Klientem a MAX&BRANDS na zasadach określonych w Regulaminie, będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych ustaw, w szczególności ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 roku, Nr 22, poz. 271 ze zm.), ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101, poz. 926 ze zm.) ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 rok, Nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.2002.141.1176 ze zm.).